18 Mart 2021 Perşembe

Sen derneksiz yapamazsın

Sen derneksiz yapamazsın. Başta sponsorlarımız ve birçok arkadaş bana sen derneksiz yapamazsın diyor. Evet dernek beni geliştirdi farklı insanlarla tanıştırdı. Sosyal sermayem arttı. Dünyayı ve olaylara bakış açımın şekillenmesinde faydalı oldu.

Benim için bazıları demiş ya faydalanıyor. Evet, faydası oldu dünyayı olayları sorgulamamda faydası oldu. Birçok olay ve olguyu buralarda keşfettim. İlk başladığımda insan ilişkilerini çözerim fakülte mezunuyum yeter ki para işini çözerim dedim.

İlk yanılgımda bu oldu. Meğer para bulunurmuş ta ilgi ihtiyaç ve beklentileri farklı olan insanları memnun etmek çok zormuş. İlk yediğim fırça. abilerimden ablalarımdan çok şey öğrendim hele de benim gibi parasız yatılı ve yetim biri için kendimi geliştirdiğim bir mekân oldu. Bir arkadaş şiir dinletisi yapacak bana dedi şu kuruma dilekçe yaz.

Dilekçeyi yazdım ama rahmetli Mehmet tuna dan fırçayı yedim oda her anını denetleyemeyeceğin bir organizasyona dilekçe verme çünkü sorumluluk sana ait dedi. Projeler.

Üç tane iş kur projesi yaptık ve birçok halk eğitim kursu ve konferans baston dağıtımları erzak gezi piknik deniz vesaire etkinlikler yaptık bu etkinliklerde kendimi geliştirdim. Dostlara sınır çizmek zor.

Başkan odam olmadı olsa da orada sadece arkadaşlarımın mahrem bir sorunu varsa onları görüşmek için oturdum. Kimseyi ayırmadım herkesin değerli olduğuna inandım. Arkadaşlarımla birlikte yedim içtim.

Bizim işin zor yanı arkadaşlarına sınır koymak çok zor sınırsızda olmuyor o yüzden bazı kırgınlık ve dargınlıklarımız oldu. Engelliler alanı zordur öyle spor olsun diye bu alana girerseniz ağzınızın payını en yakın zamanda alırsınız. Neden engellilerin topluma bakışı ve engellilerin kendilik ve beden algıları ve toplumun engellilere bakışı engelliler ve ailelerinde bazı sıkıntılar oluşturuyor.

Örneğin yolda yürüyen ve sürekli elbisesini çekiştiren biri bazen bedenine yönelik en küçük müdahaleye itiraz eder. Fakültedeyiz minibüsle evimize dönüyoruz. Biri bana dokununca irkildim. Meğer üzerim toz olmuş kızlardan biride eliyle şöyle temizleyeyim diye iyi niyetle dokunmuş dizime ben ne yapacağım aslında her zaman ne yapıyorsam e-kitap ve sesli kitaplarımı okuyacağım sosyal medyaya takılacağım bol bol bilgisayar ve telefonla oynayacağım beyazay derneği ve üyeleri dışında yeni bir çevre kurup yeni dostluklarla hayatımı şekillendireceğim.

Neden çünkü beyazay derneği üyeleri de yeterince yanımda olmadı. Ben erzak baston her konuda yanlarında oldum hukuki desteğimizi üyemiz olsun olmasın herkese danışmanlık yaptım yine yaparım ama mümkünse hiç görüşmeyelim. Helalleşelim yakında genel kurul var genel kurula üyelerimiz gelince helalleşeceğiz ve çoğuyla artık görüşmeyeceğim.

Zor günlerimde hep yalnızdım 2013’de eşimden ayrıldım o dönemde annem kanser tedavisi görüyordu eşimden ayrıldım annemi kaybettim arkadaşlarımdan yeterli moral desteği alamadım. Dövüldüm mahkemeye gittim üyelerden kimse yoktu. Her şeyi anlarım bazen kamuoyuna şu mesajın ulaşması gerekiyor sosyal medyada paylaşın diyorum sadece beğeniyorlar.

Herkesin canı sağ olsun ben başkandım ve herkesle görüşerek yakınlık kurma makamındaydım ancak bundan sonra yönetimde dâhil olmayacağım için istediklerimle görüşme yâda görüşmeme hakkına sahibim derneklerde bir müddet yer almayacağım çok sıkılırsam beyazay dışında bir derneğe dâhil olurum. Gider gelir fikrimi söyler çaylarını içerim bundan sonra dingin bir hayat istiyorum. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder