25 Şubat 2021 Perşembe

Engellimi özürlümü özel gereksinimli mi

 Engellimi özürlümü özel gereksinimli mi. Engelliler meselesini incelerken hep bir kavram kargaşası var. İşi gargaraya getirip felsefe yapan bir anlayış var. Ben iki gözü görmeyen biriyim bizim köyde gözsüz derler. Yani gözü olsa da bir işe yaramaz anlamına geliyor sanırım. E bana kör desen yâda görmez göremeyen yâda görme engelli ne fark eder. Bana ne dediğin kadar nasıl davrandığın daha önemlidir. Bana kör deyip şaka yapan bir dostumu düşünüyorum birde görme engelli deyip de politikalarda ve her alanda hayatın dışına iten biri aynımı dır. Sayın vekilimiz Vildan Gürel hanımefendi özel gereksinimli demiş. Tercihtir saygı duyarım. Âmâ bu özel gereksinimin içini dolduralım örneğin otizm eylem planı ne durumda kaç kurumda işaret dili hizmetimiz var. Mobil uygulamaların ve internet sitelerinin kaçı görmeyenlerin kullanabileceği şekilde dizayn edilmiş eğitimde ki erişilebilirlik sorunları ne kadar çözüldü. Kamu kurumlarındaki engelli kotaları ne zaman doldurulacak. Mekâna erişim sorunları bitecek mi toplu taşımalardaki erişilebilirlik ertelemeleri ne zaman sona erecek yani önce özel gereksinimlerimizi karşılayın ondan sonra kavramsal değişim gelsin. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder