yrımcılığın Resmi. Dün engelli kartı almak istemiştim. Kalabalık
bir bekleyen gurubu vardı. Ben refakatçimle birlikte gitmiştim. Malum
görmeyenlere izinsiz yardım niyetiyle dokunuyorlar. Bizde zorunlu olmadıkça
dışarı çıkmıyoruz. Zaten idari izinliyiz.Sırada kimler yoktu ki yaşlılar engelliler ve diğerleri. Bu
işlerin farklı çözümleri bulunamaz mı örneğin sıra numarası alınır ve hangi
numara yanınca o arkadaş işlem yapar.
Araya bekleme çizgisi koymuşlar benim gibi görmeyen
hissedilebilir bir yüzey olmazsa o çizgiyi nasıl takip edecek.
Ayrımcılığın Resmi. Herkes internetten kart başvurusu
yaparken engelliler bizzat giderek kart başvurusunda bulunuyor. Bu apaçık
ayrımcı bir uygulamadır. Engellilerde internet üzerinden kart başvurusu
yapabilir.
İstenilen Belgeler. Kimlik Aslı Bir Adet Biyometrik resim Raporun
aslı yâda aslı gibidir örneği isteniyor. ENABIZ’dan indirilen raporlar ve
verilen kodlarda geçerli olmalı. Bazı arkadaşlarımızın kâğıt raporu yok ama Enabız
çıktısı alabilir. Aile bakanlığının kartlarına tiren yolculuğunda olduğu gibi
bir barkod yapıştırılarak yeni kart alma zorunluluğu olmamalı.
Kart merkezleri çoğaltıla bilinir yâda randevu sistemiyle çalışıla
bilinir. Dışarı çıkamayan başvuru sahiplerine eve gelinerek yardımcı oluna
bilinir. Buradaki temel sorun ortak akıl sürecinin işletilmemesi bu ve benzeri
durumlarda engelli derneklerle görüş alış verişinde bulunulmamasıdır.
Engelliler yaşlılar ve halkın sıraya geçerek beklemesi kabul
edilebilir değil lütfen farklı çözümler üretilsin gerekirse süre uzatılsın
saygılarımla Salih Arıkan kamu yararına Türkiye beyazay derneği İzmir şube Başkanı.
Tel: 0506 514 96 93
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder