29 Kasım 2017 Çarşamba

İşlerimiz öyle yoğunki

İşlerimiz öyle yoğunki. Her hangi bir kuruma gidiyorum kurumun engellilerle ilgili yapması gerekenlerden bahsediyorum. Aldığım cevap işlerimiz o kadar yoğunki. Bu sözün açıklaması biz o kadar meşgulüz'ki öyle basit gereksiz konularla uğraşamayız. Bu sözü birçok yerden duydum. 3 Aralık Dünya Engelliler Günü yaklaşırken Merkezi ve Yerel Yönetimler Dernekler Sendikalar Partiler tüm Kurumlar. Öncelikle soralım.3 Aralıkta hangi faaliyetiniz var.3 Aralıkta Basın açıklamanız olacak mı 3 Aralık programınızı biz niye duymadık. Cuma günü İzmir Valiliğinin programı var. Katılmaya çalışacağım.2 Aralıkta bizim program. Aynı zamanda iyilik var.3 Aralıkta Büyükşehir Belediyesinin programı var. Başka hangi Merkezi ve Yerel Yönetim Dernek Parti Sendikanın 3 Aralık faaliyeti var. Ben görmedim duymadın lütfen duyan varsa bana iletsin. Kaç Merkezi ve Yerel Yönetim yani halka açık binamız engellilere uygun engellilere hizmet veren kurumlar bile erişime uygun değil. Engelli Dernekleri yaşanılan sorunlara karşın Politika oluşturabiliyormu. Kamuoyu oluşturma faaliyetlerinde neredeyiz. Topluma uygun mesajlar verebiliyor muyuz? İzmirde Merkezi ve Yerel Yönetimlerde şöyle bir araştırma yapsak ya ben engelliyim haklarımı bilmiyorum. Lütfen bana İzmirde haklarımı anlatacak bir kurum gösterin. Bu konuda kaç uzmanımız var. Engellilere hizmet üretenler bu mevzuatı biliyormuki sendikalar, Kendilerine üye olan kaç engelli var. Engelli kamu çalışanlarının sorunları nelerdir. Bir raporumuz varmı engelli dernekleri bu yılı içeren gölge raporlarımız varmı Milli Eğitim Özel Eğitimde neredeyiz. Geçen yıl neredeydik bu yıl neredeyiz. Belediyeler engellilerle ilgili hangi faaliyetleri yapıyorsunuz. Engelli Meclisleriniz ne yapıyor. Koskoca İzmir Kent Konseyi Engelli Meclisi çalışmıyor çalıştırılmıyor. Valilik ve Kaymakamlıklar engellilerle ilgili çalışmaları ne âlemde herkes engellilerle ilgili bir faaliyet yapabilir. İsterse bizler olumlu çabayı gösterenlerin yanındayız. Çok işiniz var bizimle ilgili faaliyetleri çalışmadan saymıyorsunuz. Gün gelecek bu tavrınızdan utanacaksınız. Dünya farklı yerlere giderken siz dar çerçevenizde devam edeceksiniz. Belki de bizi görmeye dayanamıyorsunuz. Şunu iyi bilin biz varız her zaman gözünüzün önünde olacağız size sorumluluklarınızı hatırlatacağız. Bizden kaçabildiğiniz kadar kaçın bu hareketiniz kendinizden ve gerçeğinizden kaçmaktır biz sizin belki de görmek istemediğiniz görmezden geldiğiniz yönünüzüz. Size yinede el uzatıyoruz. Engelillik meselesi toplumsal bir meseledir. Diğer sorunlardan asla ayrılamaz. Tüm sorunları çözersiniz ama engelliyi meselesini yok sayarsanız her şey yarım kalır. Biz kadın meselesinde varız. Çünkü engelli kadınlar var. Çocuk deyince engelli çocukları yok sayamazsınız. Gençlerde var. Engelli gençlerde var. Biz hayatın ortasındayız kitabın ortasıyız. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder